zondag 15 juli 2012

Oranje draak op vernevelaar/lamp.

Eindelijk is datgene wat in mijn hoofd zat verwezelijkt. Begin van dit jaar had ik bij de Lidl een vernevelaar/lamp gekocht, deze zat in een melkglazenbol op een houten standaard. Behoorlijk "fout" dus. Ik was van plan om op de bol een kasteeltje te maken maar niets is zo veranderlijk dan ikzelf. Omdat de bol zo foeilelijk was heb ik dus besloten om er iets anders mee te doen. Ik heb een glazen schaal gevuld met glasblokken die je kunt kopen bij het tuincentrum en daar op een draak gemaakt.

Helaas verkleurd de lamp steeds naar een andere kleur en dit kan ik jammer genoeg niet zelf regelen waardoor het een ietsiepietsie kitsch is maar wel erg mysterieus en sprookjes achtig. Het effect van de lamp is dan ook vooral s'avonds goed te zien. Het plaatsen van de draak ging niet van een leien dakje, omdat de vernevelaar water druppels maakt om te kunnen vernevelen werd mijn draakje behoorlijk nat en dat is niet handig als hij geschilderd is met acrylverf. Het probleem is opgelost door een glasblokje op de bovenkant te leggen die omhoog spatten vookomt en met poster-stick blijft de draak goed op zijn plek staan. 
 Meer foto's vind je hier op mijn facebook pagina.

Geen opmerkingen: