maandag 24 oktober 2011

Rufinus.

Natuurlijk ben ik druk bezig met het maken van spulletjes voor de kerstmarkt maar tijdens het boetseren ontstond dit hoofdje. Ik dacht bij mezelf die is leuk om een hele pop van te maken en heb er een paar handjes bij geboetseerd.

Voetjes waren niet nodig omdat ik al had bedacht dat hij puntsokken aan zou krijgen, uiteindelijk is dat een vreemd soort bodysuite geworden maar wel met punten. De rest van de kleding bestaat uit een lapje leer en stukjes konijnen bont (van een oude jas van oma)

In zijn hand bewonderd hij een bloem gemaakt van vilt misschien maak ik er nog wel een lieveheersbeestje op maar dat weet ik nog niet zeker. Op de foto zit hij op mijn klok omdat hij gemaakt is om met zijn benen wijdt over iets heen te zitten, ik heb alleen nog niets gevonden wat ik daar leuk voor vind. Op de klok kan hij niet blijven zitten maar ik vind nog wel iets anders. Rufinus is gemaakt van living doll klei van Sculpey en verder alleen gepatineerd en gekleurd met oogschaduw. Rufinus is een oud romeinse familienaam en betekent "die van een familie roodharigen afstamt". Die rode haren zitten natuurlijk lekker warm weggestopt onder de muts, Rufinu is helemaal klaar voor de winter.

Geen opmerkingen: