donderdag 15 september 2011

Middeleeuwse "rugzak"

Dit is hem dan mijn mand om op de rug te dragen. Zaterdag ga ik naar het Spectaculum in Borken(de.) Dit is het grootste rondtrekkende middeleeuwse festival van Europa en natuurlijk moeten we ook als bezoeker wel in stijl gaan. Mijn outfit was al enige tijd klaar maar hoe neem je je broodjes en een flesje water mee want een gewone tas meenemen kan natuurlijk niet en ik vindt het ook niet fijn om steeds met iets in mijn handen te lopen. Dit is dan de oplossing, een mand die je op je rug draagt maar goed ik zou mezelf niet zijn als ik er niet iets extra's mee doe. Als gimmick dus deze draak die alleen met zijn kop en staart uit de mand piept en het is natuurlijk wel te verklaren want in de middeleeuwen geloofden de mensen dat ze ook echt bestonden. Gelukkig is dit exemplaar goed getraind en erg lief maar hij zal zaterdag nog wel worden bewonderd want ze zijn toch moeilijk in gevangenschap te houden. Nu maar hopen dat het droog blijft want een paraplu opsteken, tja dat is niet echt iets uit de middeleeuwen.




Geen opmerkingen: