donderdag 7 juli 2011

Weekend terug in de tijd, de middeleeuwen.







Afgelopen weekend was kasteel Doornenburg het toneel van een echt riddertoenooi. Behalve dat er gevochten werd met zwaarden en pijl en boog waren er ook kampioenschappen jousting.
De bedoeling is om je tegenstander op de linkerborst te raken zodat de lans letterlijk versplinterd. Zeer indrukwekkend om te zien omdat de paarden op een kort en smal stuk veel vaart moeten maken.
Naast deze activiteiten van de ridders inclusief kampement was er ook een middeleeuwse markt met de daarbij horende ambachten en natuurlijk diverse demonstraties. Het boogschieten met een longbow moest dan ook door de kids van de buren wel even uitgeprobeerd worden.


Helaas is mijn man minder enthousiast dan ik ben anders had ik me allang aangesloten bij zo'n re-enactment groep. Heerlijk terug in de tijd met een zeer gemoedelijke sfeer de mensen laten zien hoe het er in die tijd aan toe ging.


Inmiddels ben ik wel een beetje geinspireerd door dit weekend en ben gisteren begonnen met het maken van een slapende draak van sculpey klei, de mensen toen geloofden stellig in het bestaan van draken denk maar aan het verhaal van Joris en de Draak.

Geen opmerkingen: