maandag 11 juli 2011

Eerste slapende draakje.

En hij is al klaar, mijn eerste complete draak. Gemaakt van Sculpey dus klei die je gewoon in je huishoudoven kunt bakken. Ik ben twee lange dagen aan het kleien geweest die losse schubben waren veel, heel veel werk. Nog een ochtend aan het schilderen besteed want ja het duurde even voor ik echt tevreden was maar nu is hij toch echt klaar. (Op de bovenste foto het resultaat zoals hij uit de oven komt.)
Vanmorgen moest ik nog wel even naar de verfvoorziener lopen want ik wilde wel een mooie metalic kleur. Jammer genoeg is de keuze hierin niet zo heel groot (alleen in grotere verpakkingen) dus maar een witte en een turquase metalic genomen. Dan kan je in ieder geval de kleur lichter maken. Zelf had ik nog wel een mooie parelmoer kleur voor de horens.

Natuurlijk ben ik hartstikke trots dat het zo goed is gelukt en ben helemaal om, draken maken is wel heel erg leuk. Ik kan ook bijna niet wachten tot ik aan de volgende kan beginnen maar die moet heel even wachten eerst moet er wat in het huishouden gebeuren anders blijft dat zich weer opstapelen en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Maar een ding is zeker van deze draken gaan er zeker meer komen. Ik zal deze week eens bij de modelbouw winkel naar binnen lopen voor een mooie groene metalic drakenkleur of rood of oranje of...........

Geen opmerkingen: