dinsdag 14 september 2010

Zeepkettingen.


Tijdens mijn vakantie vorige week ben ik tegen een nieuwe hobby aangelopen, het maken van zeepkettingen. Ik zag in een leuk winkeltje liggen en was op slag verliefd .Ook de zeepjes maak ikzelf door bestaande blokken zeep uit de supermarkt te "re-batchen". Wat niets meer inhoud dan de zeep raspen en au-bain-marie laten smelten en in vormpjes uitsnijden. Ik vind het helemaal geweldig om te doen, minder is het dat je hele huis sterk naar zeep ruikt maar ach het is tenminste een zeeplucht en geen ...... Ik ga nog wel een beetje experimenteren met kleurtjes en geurtjes voor de nodige variatie.
Nu nog wat verschillende soorten kettingen maken maar de eerste zijn klaar en ik ben weer tevreden. Ik ga er staks een paar op het toilet hangen dan ruikt het daar tenminste altijd lekker naar zeep.

1 opmerking:

crealientje zei

wat een leuke paddestoeltjes zeg, echt super gaaf