dinsdag 9 februari 2010

Mini heks en maxi gans.



Het heksje is een verkleinde versie van de grote heksen. Dit is een proefexemplaar om te kijken of het wel gaat als je het patroon zo erg verkleind. De jurk moet iets minder wijdt worden en dan is het prima te doen. Misschien dat ik een dunnere stof voor het lijf en de armen moet gebruiken want de stof die ik nu heb gebruikt is erg stug en niet zo fijn voor al die kleine rondingen zoals de neus. In ieder geval moet er een klein heksje gemaakt worden als kraamcadeautje.















De gans is een ander verhaal deze is net zo groot als de grote heksen en ik vindt hem nu al geschikt om in de krans te hangen tijdens de paasdagen. Ook is er een patroon van een kip die net zo groot is als de gans dus die zal ik ook nog wel maken voor het pasen is. Ik vindt het wel lastig om de poten aan de benen te naaien dus dat vindt ik dan ook nog niet zo netjes gedaan, ik moet nog goed oefenen. Of ben ik nou weer een pietjeprecies? Nu het zonnetje lekker buiten schijnt en het binnen lekker warm is heb ik nog zoveel voorjaarsideeen.

Geen opmerkingen: