vrijdag 31 oktober 2008

Ongedierte bestrijding.




Nee, niet echt nodig die ongediertebestrijding want deze is echt lief. Ik heb een.... tja, eigelijk weet ik niet precies of het nu een muis is of toch meer een rat. Ik heb hem in ieder geval nog geen naam gegeven want is het nu een jongen of een meisje? Lief is "het" in ieder geval wel.

Het hoofd, de handen en voeten zijn gemaakt van Creall-therm. Dit is klei die hard wordt in de oven en hij is wat makkelijker te bewerken dan Fimoklei. Het lijf is gemaakt van teddystof, deze is met de hand genaaid. Is een keer wat anders dan met de machine. Hij is ongeveer 45 cm lang. Helaas verliep dit project niet zonder kommer en kwel, na het bakken brak een oor eraf en moesten vingers weer gelijmd worden. Lang leve de secondelijm. Ook de snuit is er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen maar nu is er gelukkig (bijna) niets meer van te zien. Ik ben erachter gekomen dat ik dit wel erg leuk vind om te doen dus er zal wel een hele familie van ratten/muizen komen tot ongenoegen van mijn man. Die ziet alles wat ik maak als stofnesten die toch allemaal een onnodig plaatsje in huis innemen. Maar als iemand een compliment geeft op mijn creaties is hij heel stiekem toch wel trots.

Geen opmerkingen: